Image : Simon M. Benedict. Toronto’. Trialogue de Simon M. Benedict et Sonia Robertson. Le Labo

Programmation des membres de l’AGAVF

Le Labo (Toronto)
Simon M. Benedict et Sonia RobertsonToronto’. Trialogue
commissaire : Guy Sioui Durand
vernissage: vendredi 7 septembre de 18h à 20h
du 7 septembre au 12 décembre 2018
une coprésentation Le Labo et le centre d’artistes YYZ Artists’ Outlet
en partenariat avec imagineNATIVE Film + Media Arts Festival et Charles Street Video
#140-401 Richmond St. W,
Toronto, ON
www.lelabo.ca

Maison des artistes visuels francophones (Saint-Boniface)
Brigitte Dion, Chantal Dupas, Emilie Lemay, Mélanie Rocan, KC Adams, Shelley Vanderbyl, Christine Kirouac, Kathy Levandoski, Amanda Onchulenko et Pauline BoutalWoman in A Garden / Femme dans un jardin
du 14 juin au 15 septembre 2018
Commissaires : Alexandra Keim et Lisa Desilets
219, boulevard Provencher
Saint-Boniface, Manitoba
www.maisondesartistes.mb.ca

Centre d’artistes Voix Visuelle (Ottawa)
Exposition sténopé numérique, 3e édition | Les corps éblouis
Commissaire: André Paquin
Du 21 septembre au 23 octobre 2018
Vernissage: jeudi 27 septembre à 17 h
67, avenue Beechwood
Vanier, Ontario
www.voixvisuelle.ca

Galerie Sans Nom (Moncton)
Nathalie F. Mercure – Femme
du 13 au 28 septembre 2018
Vernissage : jeudi 13 septembre de 17h à 19h

Croûtes & Critiques
le 30 septembre 2018
L’heure d’une histoire : Couleurs Primaires
140, rue Botsford
Moncton, Nouveau-Brunswick
www.galeriesansnom.org

Atelier d’estampe Imago (Moncton)
Jeff MannSounds of the Garden, Sounds of the Home
du 13 au 28 septembre 2018
vernissage: jeudi 13 septembre de 17h à 19h
présenté à la Galerie Sans Nom
140, rue Botsford, rez-de-chaussée du Centre culturel Aberdeen
Moncton, Nouveau-Brunswick
www.atelierimago.com

Le Trécarré (Pointe-de-l’Église)
Angélina Comeau, Anette Comeau, CoraAnne Belliveau, Venessa Comeau, Noella DeMille, Alvina LeBlanc, Anne LeBlanc, Rose Marie Mahar, Jane Melanson, Diane Nadon, Isao Sanami-Morrill, Diane Surette, Claude Edwin Thériault et Réanne Isabelle CooperLes Vieux Logis
du 1er juin au 31 octobre 2018
Université Sainte-Anne, Nouvelle-Écosse
rendezvousdelabaie.ca/galerie-dart

Galerie d’art Louise-et-Reuben-Cohen (Moncton)
Guy ArsenaultSaynètes dans la picture window : peintures et dessins de Guy Arsenault
Commissaire: Maryse Arseneault
du 15 juin au 25 septembre 2018
Pavillon Clément-Cormier
405, avenue de l’Université
Université de Moncton
Moncton, Nouveau-Brunswick
www.umoncton.ca/umcm-ga

Centre d’arts visuels de l’Alberta (Edmonton)
Doris Charest, Sylvie Boudreault et Léonie Poole – Exposition des membres
du 17 août au 21 septembre 2018

Camille Bernard-GravelEspace exploration
du 17 août au 21 septembre
9103 95e Avenue
Edmonton, Alberta
www.galeriecava.com

Appels de dossiers

1. appels en français du Canada

Galerie de l’Atelier Circulaire – Montréal – 31 octobre
Centre d’artistes Voix Visuelle – Vanier – 30 septembre
Maison des artistes visuels – St-Boniface – en cours
Arprim, centre d’essai en art imprimé – Montréal – 1er novembre
Caravansérail – Rimouski – 1er octobre
Biennale internationale d’estampe contemporaine – Trois-Rivières – 9 septembre
Galerie Diagonale – Montréal – 15 octobre
Optica – Montréal – en tout temps
Forest City Gallery – London, Ontario – en tout temps

2. appels en anglais du Canada

Andrew & Laura McCain Art Gallery – Florenceville-Bristol – 10 septembre
Paved Arts – Saskatoon – 15 septembre
the8fest Small-Gauge Film Festival – Toronto – 29 septembre
Uncommon Common Art – Nouvelle-Écosse – 14 octobre
City of Kitchener Rotunda Gallery – 10 septembre
Canadian Clay & Glass Gallery – Winifred Shantz Award for Ceramics – 24 septembre
Pleasure Dome – Toronto – 15 septembre
AKA Artist-run Centre – Saskatoon – en cours
Southern Alberta Art Gallery – Lethbridge – en cours

3. appels internationaux

European Media Art Festival – Osnabrueck – 16 novembre
Media Art Biennale WRO 2019 – Wroclaw – 15 novembre
Artists’ Association MUU – 20 octobre
Concours international d’architecture – Chartreuse de Neuville – 2 octobre

4. résidences

L’atelier Circulaire- Montréal – 31 octobre
Research and Production in Animation – 5 octobre
Cité internationale universitaire de Paris – sans date limite
Atelier Topaz – Ontario – en tout temps

5. art public

Toronto Sculpture Garden – Toronto – 5 novembre
Kelowna Community Health & Services Centre – 28 septembre

6. pour commissaires

Art Gallery of Southwestern Manitoba, Brandon – 24 septembre
Editorial Residencies – Canadian Art – 8 octobre
Symposium National des Artistes et Commissaires Autochtones – Halifax – du 10 au 13 octobre

 

La Liste

L’Association des groupes en arts visuels francophones (AGAVF) présente les événements de ses quinze centres d’artistes et galeries membres à travers le pays et compile les appels de dossiers en arts visuels, arts médiatiques, performance, art public qui s’adressent aux artistes et aux commissaires.

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1. appels en français du Canada

PROJETS D’EXPOSITION
Dans le cadre de sa programmation annuelle, la Galerie de l’Atelier Circulaire accueille des expositions de 5 semaines par des artistes canadiens et étrangers. Le projet d’exposition doit intégrer les arts imprimés sur le plan technique ou conceptuel (techniques d’impression traditionnelles, de nouvelles technologies ou mixtes).

Consulter l’appel de dossier Projet d’exposition.

Date limite de soumission: 31 octobre de chaque année

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Voix Visuelle

Le Centre d’artistes Voix Visuelle invite les artistes professionnels à soumettre une proposition d’exposition en art actuel pour l’année de programmation 2019-2020.

Date de tombée : Dimanche 30 septembre 2018
Renseignements : Shahla Bahrami
(613) 748-6954
voixvisuelle [arobas] gmail [point] com

Programmation 2019-2020

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appel ouvert expositions Studio

La Maison des artistes visuels francophones vous invite à soumettre une proposition d’exposition Studio.

CRITÈRES Être artiste francophone ou artiste provenant d’une autre communauté en situation minoritaire ou artiste explorant un thème lié à La Maison et ses préoccupations. Bien que les artistes de partout sont invités à soumettre des projets, une attention particulière est accordée aux propositions des artistes du Manitoba, de l’ouest canadien et des artistes provenant de milieu rural.

Notez que La Maison n’est pas en mesure d’offrir un cachet d’artiste pour ces expositions. L’artiste bénéficie par contre d’un lieu d’exposition de courte durée (2 à 4 semaines) ainsi que d’un vernissage, du soutien professionnel et de promotion autour de l’exposition.

DOCUMENTS À SOUMETTRE dans un seul PDF :
Lettre d’intérêt incluant votre motivation et une description du projet (1 page)
5 à 10 images ou des hyperliens vers des vidéos (Notez que chaque minute de vidéo équivaut une image.)
Curriculum vitae

SOUMETTEZ PAR COURRIEL
Objet: Appel ouvert / appels [point] mda [arobas] gmail [point] com

PROCESSUS DE SÉLECTION
Les expositions du Studio sont sélectionnées à l’interne en fonctions des thèmes abordés par les projets et du mandat, des objectifs et des priorités établis par La Maison.

Pour plus d’information contactez
Alexandra Keim, directrice maison [arobas] mts [point] net

maisondesartistes.mb.ca/sites/maisondesartistes.mb.ca/files/appel_ouvert_open_call.pdf

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Programmation 2019-2021 / 
Arprim, centre d’essai en art imprimé
1er novembre 2018
Montréal (Québec)

Les artistes, les collectifs et les commissaires professionnels ayant des pratiques actuelles liées aux arts imprimés sont invités à proposer un projet d’exposition ou d’événement (projet ponctuel, lancement de livre d’artiste, performance, etc.) pour les deux prochaines années de programmation, soit 2019-2020 et 2020-2021.

Arprim aborde l’imprimé comme un média ouvert, mobile, social et accessible. Le centre se définit comme un espace d’essai et d’expérience propice au développement d’une vision pluraliste de l’art imprimé. En tant que diffuseur de l’art actuel, il contribue à accroître la visibilité de pratiques émergentes en art imprimé en présentant des expositions, des événements, des actions hors les murs et en organisant des événements spéciaux.

Arprim s’engage à couvrir les frais reliés à la salle d’exposition, aux communications et au vernissage.

Le dossier doit comprendre:
– une proposition de projet ( PDF, max. 1 page)
– un texte de démarche (PDF, max. 1 page)
– un curriculum vitæ ( PDF, max. 3 pages)
– un maximum de 15 images numériques (JPEG dans un fichier ZIP, max. 1024 pixels de large)
– un maximum de 2 liens YouTube ou Viméo
– une liste descriptive du visuel 
(PDF)

Seuls les dossiers complets, reçus par courriel, seront considérés.

Envoyez votre dossier à : info [arobas] arprim [point] org 
(Objet du courriel : Dossier de proposition)

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APPEL DE DOSSIER RÉGULIER — 2019-20
CARAVANSÉRAIL INVITE LES ARTISTES À SOUMETTRE LEUR DOSSIER POUR L’APPEL SUIVANT

— PROJET D’EXPOSITION | 2019-2020
Artistes de la relève (10 ans et moins de pratique professionnelle) et ceux dont
la pratique est émergente
Date limite — 1er octobre 2018

Le Centre d’artistes Caravansérail recherche des artistes qui, dans leur démarche, oeuvrent à renouveler les pratiques, travaillent à rendre perméables les frontières entre les disciplines et développent des stratégies de diffusion inédites.

— FORME ET CONTENU DU DOSSIER*
1 Vos coordonnées complètes (adresses postale et électronique, numéro de téléphone);
2 Une description du projet (environ 250 mots);
3 Une démarche artistique (environ 250 mots);
4 Un curriculum vitæ;
5 Un dossier visuel comprenant un maximum de 15 images sélectionnées d’oeuvres récentes (fichiers JPEG, RVB d’environ 1024 x 768 pixels à 72 ppp);
6 S’il y a lieu un document vidéographique d’une durée de 5 minutes ou moins;
7 Une liste descriptive des oeuvres;
8 Tout autre document pertinent (médias, blogue, site internet).

*Tout dossier incomplet sera refusé

L’ensemble des documents doivent être lisibles sur MAC en formats .doc ou PDF.

— Votre dossier doit nous être transmis par courriel à communication [arobas] caravanserail [point] org

Vous avez besoin d’informations complémentaires ? Contactez-nous.

— SPÉCIFICITÉS DE LA SALLE D’EXPOSITION

Située dans un ancien cinéma, la salle d’exposition de Caravansérail a gardé l’inclinaison du plancher d’origine ainsi que la hauteur du plafond. Les propositions doivent donc tenir compte de cette réalité.

Centre d’artistes Caravansérail
274, avenue Michaud,
Rimouski (Québec)
G5L 6A2
CANADA

http://www.caravanserail.org/appels-de-propositions/

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Appel de dossiers de la BIECTR

Du 1er juin au 9 septembre 2018
Inscription

La Biennale internationale d’estampe contemporaine de Trois-Rivières, la plus grande manifestation entièrement consacrée à l’estampe au Canada, lance son appel de dossiers pour sa 11e édition qui sera présentée du 16 juin au 8 septembre 2019 à Trois-Rivières.
Règlements
Date limite :
9 septembre 2018
L’appel de dossiers s’adresse aux artistes professionnels qui utilisent les techniques de l’estampe dans une démarche contemporaine. L’inscription se déroulera du 1er juin au 9 septembre 2018. Le formulaire d’inscription et les règlements en français, anglais et espagnol sont également disponibles sur notre site web www.biectr.ca. Le formulaire d’inscription peut être rempli et retourné en ligne ou par la poste

Biennale internationale d’estampe contemporaine de Trois-Rivières
58, rue Raymond-Lasnier
Trois-Rivières (Québec)
Canada, G9A 2J6
819.370.1117

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Galerie Diagonale

PROGRAMMATION RÉGULIÈRE
ARTISTES ET COMMISSAIRES
Date de tombée: 15 octobre

Centre de diffusion en art contemporain situé au cœur du quartier dynamique du Mile End, Diagonale présente annuellement un programme d’expositions, de résidences et de conférences. Les commissaires et les artistes en arts visuels et médiatiques sont invités à soumettre leurs projets pour la programmation régulière de la galerie.

L’appel de dossiers s’adresse à l’ensemble des projets artistiques au sein desquels s’inscrit la fibre (matière et/ou concept).

Rassemblés dans un document PDF n’excédant pas les 12 meg, le dossier doit comprendre :

•                Curriculum vitae
•                Démarche artistique
•                10 à 15 images
•                Liste descriptive des images envoyées
•                Proposition de projet
•                Dossier de presse, s’il y a lieu

Merci de faire parvenir vos propositions par courriel à coordination [arobas] artdiagonale [point] org

5455 av. de Gaspé, rdc/espace 110
Montréal (Qc)
H2T 3B3 Canada

* Merci de noter que même si le 15 octobre tombe un dimanche, la date de tombée est tout de même conservée
** Merci de noter que nous ne proposons pas d’assistants techniques pour les montages et démontages. Les artistes choisis doivent être autonome et/ou engager quelqu’un pour leurs besoins techniques.

http://www.artdiagonale.org/appels-de-dossiers.html

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OPTICA présente annuellement un programme varié d’expositions, de conférences et de rencontres avec les artistes et s’investit dans la production de commissariats d’expositions en relation avec les thématiques développées par le centre. L’ensemble de ces programmes propose une réflexion critique sur l’actualité de l’art, soutenue par une activité éditoriale.

Le centre comporte deux espaces d’exposition et offre une aide technique professionnelle en galerie. Les artistes et les commissaires sont invités à déposer des projets pour la programmation régulière en galerie. La nature des projets est soumise au comité de programmation qui recommande leur réalisation.

OPTICA verse des droits d’exposition aux artistes et aux commissaires selon les barèmes recommandés par le RAAV et CARFAC.

Pour soumettre un projet en tout temps

* Aucun dossier reçu par la poste ou par courriel ne sera accepté.
1 – Inscrivez-vous en cliquant sur le bouton INSCRIPTION et choissisez le concours auquel vous voulez appliquer
2 – Un lien vous sera envoyé par courriel pour compléter votre candidature pour le concours choisi
3 – Le formulaire se divise en 4 parties

1. Informations personnelles
2. A propos du projet
Fournir un cv à jour au format PDF
Possibilité d’inclure un lien YouTube ou Vimeo pour une vidéo
3. Description du projet et démarche artistique | 4000 caractères maximum
4. 10 images maximum au format JPG d’un poids maximum de 1Mo par image

4 – Soumettre votre version finale avant la date d’échéance du concours quand vous aurez rempli tous les champs obligatoires et fourni vos images. Notez que vous ne pourrez éditer votre candidature après avoir soumis la version finale.

5445 avenue de Gaspé, espace 106
Montréal, Québec H2T 3B2 CANADA
Téléphone : 514 874 1666

http://www.optica.ca/info/dossier.php

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La Galerie Forest City (FCG) lance un appel de propositions aux artistes et aux conservateurs ou conservatrices œuvrant dans tout l’éventail des disciplines.

La Galerie Forest City (FCG) est un centre d’art autogéré qui encourage l’autonomie artistique et qui est voué à l’excellence des expositions et des événements qu’elle met sur pied. Cet engagement reflète les développements récents survenus en matière de production culturelle. La FCG sollicite des propositions innovatrices de la part des artistes et des conservateurs ou conservatrices relevant de toutes les disciplines et de tous les niveaux de carrière, l’accent étant mis sur les pratiques et les artistes émergents.

La FCG vise à favoriser et à soutenir l’art contemporain, tout en veillant à promouvoir le dialogue entre les communautés artistiques locales, régionales et internationales. En tant que centre d’art autogéré, la FCG s’intéresse principalement aux travaux ou projets de nature expérimentale, progressive et qui ont une puissante portée. Nous sommes enthousiastes face aux démarches artistiques les plus récentes et aux formes d’art qui alimentent la production contemporaine ainsi que le dialogue. Les principaux critères de sélection sont les suivants : fidélité à notre mandat et renforcement de nos énoncés de valeurs.

Les artistes sont rémunérés conformément au barème des tarifs de CARFAC.

Toutes les propositions doivent être adressées par courriel à programming [arobas] forestcitygallery [point] com

La forme des applications peuvent être trouvés ici: http://www.forestcitygallery.com/sites/default/files/Forest%20City%20Gallery%20Application%20Form.pdf

Les propositions soumises (à l’exclusion des images) doivent être combinées en un seul dossier PDF. Les propositions soumises sur papier ou par la poste ne seront plus acceptées.

Vous pouvez vous attendre à une notification environ trois mois après la date des délibérations du jury, par courriel. Le processus décisionnel prend plusieurs mois pour la préparation et le traitement après la date limite de soumission. Nous ne communiquerons qu’avec les candidats et les candidates retenus.

Si vous avez des questions au sujet du processus de demande, n’hésitez pas à les adresser à Mme Jenna Faye Powell à:

director [arobas] forestcitygallery [point] com

http://www.forestcitygallery.com/submissions

 

 

2. appels en anglais du Canada

Call for Exhibition Proposals deadline extended to
September 10, 2018.

Overview
The Andrew & Laura McCain Art Gallery invites professional artists and artist teams to submit their qualifications for consideration for an exhibition during the 2019 and 2020 exhibition season.
The Andrew & Laura McCain Art Gallery in Western New Brunswick is a non-profit art gallery located in Florenceville-Bristol. The gallery provides a professional venue for artists to exhibit their art and aims to cultivate a broader appreciation and knowledge of the Arts in New Brunswick.
The Andrew & Laura McCain Art Gallery hosts 8 art exhibits a year featuring artists from around the province and beyond. Whenever possible, the Gallery pays CARFAC fees to exhibiting artists in solo or small group shows.
Deadline:
Midnight Sunday 10 September 2018
Proposals may be sent by email or by mail and must be post-dated no later than Midnight September 10, 2018
Contact:
Jennifer Stead, Executive Director & Curator,  jennifer [arobas] mccainartgallery [point] com

The Andrew & Laura McCain Art Gallery,
8 McCain Street, Unit 1
Florenceville-Bristol, NB E7L 3H6
Guidelines for artists wishing to submit a proposal for an exhibition:
The Andrew & Laura McCain Art Gallery…
accepts artists whose practice demonstrates originality, quality, integrity and creativity.
requires original works both in creation/design and materials – no reproductions or plagiarism.
A studio visit may be a condition of acceptance.
If the works for the proposed exhibition have not yet been completed, then images of the artist’s most current works should be submitted.
Please indicate in your cover letter if you would or would not be interested in being included in a group exhibition if your proposal is not selected for a solo show.
The Selection Committee will base its decision on the submitted artist’s statement and images.
Only submissions received by Midnight August 12, 2018 will be considered in this selection process.
Required Information
1. Exhibition information:
Please provide an artist’s statement with a description of the proposed exhibition or body of work, the theme and objectives for the exhibition.
2. Artist CV
3. Images:

Maximum 15 Digital images sent via email, Drop Box, We transfer or USB drive.
JPG format, maximum of 1240 pixels (along the longest side)

4. Cover Sheet with the following information:

Individual Artist: name and contact information including email, phone number, complete  mailing address and website
OR
Artist Group Name.
Lead contact for the group including contact information including email, phone number, mailing address and website.

A studio visit may be a condition of acceptance.

If the works for the proposed exhibition have not yet been completed, then images of the artist’s most current works should be submitted.

Please indicate in your cover letter if you would or would not be interested in being included in a group exhibition if your proposal is not selected for a solo show.
The Selection Committee will base its decision on the submitted artist’s statement and images. Only submissions received by Midnight September 10, 2018 will be considered in this selection process.

details

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PAVED Arts
Annual Call For Submissions: Deadline September 15

PAVED Arts is a dynamic media production and presentation centre that supports experimental work in Photography, Audio, Video, Electronic and Digital Arts.

We welcome proposals by contemporary artists, collectives, and curators for the following:

Exhibitions
Screenings
Media/new media performances
Billboard presentations
Off-site projects
Online projects
Our presentation facilities include a 1200 square foot main gallery space, an adjacent, acoustically-separated media gallery, and a programmable (50′ wide x 14.75′ high) billboard space mounted onto the front facade of our building. We share the billboard space with AKA Artist-Run, and as such, programming times are negotiated between our respective schedules.

In the tradition of artist-run culture, PAVED Arts promotes the idea of the gallery space as a site for experimentation and risk-taking. Artists who engage our centre have benefited from the pliability of our resources as well as the critical dialogue that is encouraged. PAVED Arts is prominently located in the Riversdale district of Saskatoon and draws from the strength and skills of a talented team of cultural workers.

SUBMISSION GUIDELINES
PLEASE REVIEW THE MANDATE AND OBJECTIVES OF PAVED ARTS BEFORE SUBMITTING: http://www.pavedarts.ca/about/mandate/

Include the following information:
The area that you are targeting with your submission-

PAVED Arts Main Gallery – 1200 square-foot Main Gallery
Media Gallery – Adjacent, acoustically-separated media gallery
Billboard – Shared PAVED Arts/aka artist run billboard space (50′ wide x 14.75′ high) mounted onto the building facade
Any combination thereof

Indicate project type and include all related information:

Artwork / Project Submissions
Please include:

A detailed project description (maximum 800 words)
An artist statement situating your practice (maximum 800 words)
Installation and technical requirements (including diagrams if applicable)
Current Curriculum Vitae (maximum 3 pages)
NOTE: All texts should be submitted .pdf format

Curatorial Proposals
Please include:

Curatorial fee expectation for the proposed exhibition (CARFAC does not have a curator schedule)
A detailed scope of curatorial services. For example;Does the curatorial fee include a curatorial essay of (also for example) 1000 words;
Would the curator(s) travel in lieu of the artists for the installation week;
Would the curator fee include a public talk/presentation, etc.
NOTE: All texts should be submitted .pdf format

Billboard Submissions
Review Submission Guidelines here

Submissions

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the8fest Small-Gauge Film Festival is a little festival for small films. We
are a unique Toronto-based festival that screens films solely on
celluloid: 8mm, Super 8 and 9.5mm. We also welcome installation,
loops, performance/film, music/film and proto-cinema devices like
zoetropes. Programming ranges from personal, handmade,
experimental, animations, diaries, essays, collage, cut-ups, and more.

the8fest is pleased to announce that it is now soliciting submissions to
this years festival

Submission deadline: September 29, 2018.

the8fest seeks your 8mm, Super 8, 9.5mm or other small gauge film
projects (such as loops and installations) for our 12th festival being
held January 25th to 27th, 2019.

You can submit your application using the following form:
https://goo.gl/forms/5UnGZCHsSXTZw91j1

If you have any questions, feel free to reach out to the8fest [arobas] gmail [point] com

Please share this call far and wide!

Home

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2019 Call for Submissions are now open.
2019 Concept – Wearing the Land
Curated by Bonnie Baker – https://bonniebakerstudio.com

UCA invites artists to develop temporary outdoor installations animated by the theme of Wearing the Land, expressing the idea of reciprocity between the landscape of King’s County, Nova Scotia, and the people who live there.

People have passed through, lived in, and cultivated this region for millenniums. Our habits of movement wear paths and tracks along the land; sweeps of cultivated fields, flattened forest, shorelines reconstructed and waterways rerouted (or polluted) are the purposeful indications of ourselves on the landscape. We wear the land with the marks of our occupation, whether temporary or permanent, settler or original inhabitant, urbanite or rural dweller, capitalist or worker.

Taking this notion a step further, you might say that in shaping the land, the land shapes us. How we occupy and move through a landscape impresses itself upon our imaginations, our minds, our identities as well as our bodies.

In proposing the theme of Wearing the Land, UCA asks artists to consider the relationship between landscape and the people who inhabit it with a broad eye and, to paraphrase Robert MacFarlane, to think of it as the relationship between the landscape and the human heart.

Submitting an installation proposal
Submission Deadline: October 14, 2018
Uncommon Common Art (UCA) is an annual site responsive art project that brings visual art out of institutions and into rural communities of Kings County, Nova Scotia between June 1 to October 30. This free event which is starting its’ 12th year, highlights the exceptional location of the Minas Basin Valley. UCA Guidebooks leads residents and visitors to explore the art installations in our communities, nature trails, and country lanes. Our projects expand the relationship of art and nature, and constantly work to make visual art and physical activity a more important part of life in Kings County.

A jury composed of professional artists and community members will select the artists for the exhibition. Applicants will be notified November 1.

Submission Information sessions:
Halifax – September 24, 7:30 to 8:30, VANS office, 1113 Marginal Road
Wolfville – September 25, 7:30 to 8:30, Irving Centre 32 University Ave.

Location
All installations are to be located in Kings County, Nova Scotia and are to be accessible to the public.  If on private land the artist must seek written approval of the landowner.

Support – Fees to artist based on CARFAC guidelines.

Submissions
This is a visual art project and all media is welcome.  Installations are to be temporary. Artwork is to be completed and installed by May 25 and removed after October 30, 2018.

Submit
1. Completion of the attached « Installation Submission » form,
2. Examples of 3 to 10 related artworks,
3. Current CV no more that 3 pages

Proposal will be juried on the following criteria maximum 30 points;

1. visual impact 10 points,
2. relationship to the concept 5 points,
3. relationship to the location 7 points,
4. viability of completion 5 points,
5. artists relationship to Kings County 3 points.

Email submissions to uncommoncommonart [arobas] gmail [point] com, Subject 2019 submission

https://uncommoncommonart.us12.list-manage.com/track/click?u=11b8ec700a7aac5a08c4bfcfe&id=689ea413aa&e=51981a64fe

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2019 City of Kitchener Rotunda Gallery
CALL FOR PROPOSALS

Visual artists with a professional CV are invited to submit proposals for month long exhibitions in the Rotunda Gallery – an exhibition space in Kitchener’s City Hall. With the aim to build and promote the development of visual arts in our area, applicants from Waterloo region will be given preference. However, applications from other Ontario artists may be considered.

Deadline: September 10, 2018, 4 p.m.

Submission guidelines available at www.kitchener.ca/callsforentry

Inquiries can be directed to Arts/Creative Industries Program Administrator at karoline [point] varin [arobas] kitchener [point] ca Phone 519 741-2200 Ext. 7912

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Deadline for Winifred Shantz Award is September 24!

Are you an emerging ceramic artist? Do you want to develop your artistic practice? We have an opportunity for you!

The Canadian Clay & Glass Gallery is calling for submissions to the 2018 Winifred Shantz Award for Ceramics. In order to be considered, applications for the award must be received electronically by Monday, September 24, 2018.

This prestigious national award allows practising early career ceramic artists to undertake a period of independent research, or other activities that advance their artistic and professional practice. The winner of the Award will receive $10,000. The selection is made by a jury comprised of respected contemporary ceramic artists and other arts professionals. The winner will be celebrated and the award presented at a ceremony in Waterloo, Ontario on Saturday, December 1, 2018.

To be eligible for the Winifred Shantz Award for Ceramics, artists must be Canadian citizens or have Permanent Resident status. They must have developed skills through training and/or practice in the field (not necessarily in academic institutions) and be recognized by other artists working in the same artistic tradition. Successful candidates seek payment for their work and actively practice their art. All applicants have maintained a professional practice for no more than 10 years prior to the date of application.

Application Guidelines:
To download the complete guidelines for the Winifred Shantz Award for Ceramics, visit www.theclayandglass.ca/awards.

About the Awards:
The Winifred Shantz Award for Ceramics is supported by The Keith and Winifred Shantz Fund for the Arts, held at The Kitchener Waterloo Community Foundation.

Past recipients of the award truly represent the best of the emerging ceramic artists in Canada. Zimra Beiner of Toronto, Ontario was the winner of the 2017 Winifred Shantz Award for Ceramics.

Image: The Weight of Things, 2017. Zimra Beiner, winner of the 2017 Winifred Shantz Award for Ceramics.

Contact Information:
For additional information, contact Sheila McMath, Curator at 519-746-1882 ext. 230 or curator [arobas] theclayandglass [point] ca

Canadian Clay & Glass Gallery
Galerie canadienne de la céramique et du verre
25 Caroline Street North
Waterloo, Ontario N2L 2Y5
519-746-1882
www.theclayandglass.ca

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OPEN CALL FOR SUBMISSIONS

Pleasure Dome welcomes submissions of experimental, time-based media work by Canadian and international artists for our 2019 winter and summer seasons. We accept single channel films as well as multi-channel or expanded cinema projects.

For exhibition formats, we can accommodate 35mm, Regular / Super 8, 16mm, VHS, DVD, and Blu-Ray, or QuickTime files not greater than HD (1920×1080).

To submit your work, please visit our FilmFreeway submission portal: https://filmfreeway.com/PleasureDome

If the form of your project is not well suited to single channel streaming, please include relevant links to additional materials in the project description or notes.

The deadline for submissions is  September 15, 2018.

Pleasure Dome is an artist-run, year-round film and video exhibition group dedicated to the presentation and appreciation of contemporary and historical experimental film and video.

With a curatorial mandate to program time-based work from local, national and international artists, Pleasure Dome presents a variety of different genres, styles and traditions, from those of the historical avant-garde, to contemporary post-modern strategies of video/film mixes, alongside other attempts to re-imagine the modernist experimental tradition.

We are proud of our long-standing and ongoing commitment to alternative media arts and artists through commissions, the exhibition of diverse formats and perspectives, and to the development of public appreciation and critical understanding of experimental media art through the distribution and publication of critical writing on the art form.

In an effort to foster a diverse and inclusive screening environment which encourages attendance from as many sectors of the public as possible, Pleasure Dome produces innovative works in engaging and “expanded” presentations which include installation and other unconventional exhibition formats, all with a low admission cost. We often program short length and small format work while seeking out and presenting works by women, visible and invisible minorities, First Nations and Indigenous peoples, persons with disabilities, and persons across the spectrum of sexual orientation or gender identity.

We believe in artists first, the voice of the artist, and the payment of artists. Everything else follows from that.

Contact: pdomesubmissions [arobas] gmail [point] com

Facebook: facebook.com/pdomeTO
Twitter: @pleasuredomeTO

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AKA supports the creation and development of artist driven initiatives and emerging practices that speak to, reflect and encourage dialogue in our culturally diverse communities. This includes work in all media by local, national and international artists. Our venues consist of a street-level gallery, billboard and multi-use screening and performance event space; we also source off-site locations for site-specific projects.

AKA accepts submissions on an ongoing basis for project/exhibition proposals that consider AKA’s history and setting.

Support for selected projects/exhibitions includes: curatorial assistance, shipping, insurance, installation/strike assistance, promotion, documentation and the potential development of accompanying programming suited to the form of the project. AKA pays artist fees at or (when possible) above the CARFAC national average.

Submissions Guide
Please review AKA’s past programming archives, floorplan and billboard; as well as our mandate. AKA accepts digital submissions as a single PDF document via email: gallerycoordinator@akaartistrun with the subject heading: AKA Submission. Please ensure the PDF document includes your name. Digital or physical submissions in any other format will not be accepted.

Submission PDF (max 7MB) must include:

Project/exhibition proposal including technical/install needs (max. 500 words)
Artist statement (max 500 words)
CV with complete contact information
Images with image details (max 10); OR
Time-based direct embedded links

AKA Artist-run centre
424 20th Street West
Saskatoon, Treaty 6 Territory and the Homeland of the Métis
Saskatchewan, Canada, S7M 0X4

306-652-0044
akaartistrun.com

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Southern Alberta Art Gallery (SAAG) Submission Guidelines
Exhibition proposals are accepted throughout the year and reviews are ongoing.  Selection is carried out over a period of time through studio visits and correspondence with artists and curators in whom the gallery has an interest.  Those interested in proposing their work to SAAG are asked to include with their submission: a curriculum vitae, an artist statement and/or letter of intent, a wide selection of images, and other relevant support material. Submissions should be mailed to:

Southern Alberta Art Gallery
601 3rd Ave. S.
Lethbridge, Alberta
T1J 0H4

The gallery will not return your submission – please do not send original artworks or valuable materials.   Given the large number of submissions received by the gallery, formal letters of reply will only be issued to proposals of immediate interest.

Exhibitions are generally six weeks in length.  An opening is held to introduce the work to the public.  Artists are also invited to give an illustrated lecture on their work in conjunction with the University of Lethbridge Faculty of Fine Art during the academic year.  Other special events (workshops, panel discussions, etc.) are considered on a case-by-case basis.

The Southern Alberta Art Gallery pays CARFAC fees, shipping and insurance, and often seeks funding to produce catalogues for the exhibition.  All publications, including our quarterly newsletter GALLERY (which discusses and reproduces work by exhibiting artists along with other programming), are exchanged with other institutions in Canada and abroad.

The Southern Alberta Art Gallery fosters the work of contemporary artists who challenge boundaries, encourages broad public engagement and promotes awareness and exploration of artistic expression.  Our work extends to local, national and international communities.

http://saag.ca/art/submission-guidelines/

 

 

3. appels internationaux

European Media Art Festival
Festival: 24 – 28 April 2019
Exhibition: 24 April – 26 May 2019

www.emaf.de

CALL FOR ENTRIES

WE INVITE ALL MEDIA ARTISTS AND FILMMAKERS TO SUBMIT THEIR CURRENT WORK FOR
THE EMAF 2019 BY 16 NOVEMBER 2018!

Films, videos, installations and performance projects or expanded
media works – we look forward to receiving your entries for the
32nd European Media Art Festival 2019!

Every year, EMAF offers visitors a current overview of experimental
films, installations, performances and new digital formats, ranging
from personal and political subjects or formal experiments to
provocative statements from the pulsating area of « Media Art and
Society ». The festival sees itself as a place of experimentation and
as a lab where extraordinary works, experiments and ventures are
created and presented.

At the festival, two juries will select the winners of the « EMAF Media Art Award of the Deutsche Filmkritik », the « Newcomer Award », the
« Dialog Award » given by the German Ministry of Foreign Affairs and the
« EMAF Award » for a trend-setting work in Media Art.

 

European Media Art Festival

EMAF is one of the most influential forums of international Media Art.
As a meeting point for artists, curators, distributors, galleries, scientists
and students, the festival has a great impact on the topics and
aesthetics of Media Art.

The 32nd EMAF will take place in Osnabrück, Germany,
from 24 to 28 April 2019.

We warmly invite you to submit your projects and works!

Please use the online forms to submit all your entries by
16 November 2018 at the latest.

MORE INFORMATION AND THE SUBMISSION DOCUMENTS ARE
AVAILABLE AT www.emaf.de

Contact:
European Media Art Festival
Lohstraße 45 a
D-49074 Osnabrueck

phone +49 (0) 5 41 – 2 16 58
fax +49 (0) 5 41 – 2 83 27
e-mail info(at)emaf.de
http://www.emaf.de

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Open call for 18th Media Art Biennale WRO 2019: Human Aspect

WRO Art Center
Widok 7
50-052 Wrocław
Poland

T +48 71 343 32 40

opencall.wrocenter.pl

The program is open to various forms of expression and communication applying the artistic potential of new media and completed after January 1, 2017.

Submissions deadline: November 15, 2018
Opening events of WRO 2019: May 15-19, 2019

WRO 2019: Human Aspect
Structures of continually increasing capacities, artificial intelligence environments, power and knowledge which trigger self-propelling relationships within vast networks, natural and artificial lives, and non-human cognitive perspectives locate the human aspect in novel contexts. In how far is the human aspect subject to technology? To what degree and from what viewpoint is the human aspect autonomous, unpredictable, faulty, creative?

WRO Biennale: about
The WRO Media Art Biennale is the major forum for media art in Poland and one of the leading international contemporary art events in Europe. Since its inception in 1989, WRO has been presenting art forms created using new media for artistic expression and communication, exploring current creative territories, and forming a critical perspective of emerging issues in culture, art, society, technology, and humanities.

Featuring works of over 120 artists, the previous edition of the Biennale—WRO 2017: Draft Systems—was held at 17 different venues across the city of Wroclaw: museums, galleries, department stores, historical spaces—both abandoned and restored—and various public spaces. The main program of the 2017 WRO Biennale was followed by two large exhibitions in Warsaw, and an intensive WRO on Tour program of traveling screenings. The exhibitions, concerts, performances, video screenings, and conferences were attended by over 100,000 visitors.

The WRO 2017 catalogue is available online here: http://wro2017.wrocenter.pl/en/catalogue/

Contact
info [arobas] wrocenter [point] pl; T: +48 71 343 32 40

Program director: Viola Krajewska
Artistic director: Piotr Krajewski

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Artists’ Association MUU:
PERFORMANCE VOYAGE 8
A Series of international Video Performances

Theme:
Code: LGBT+

Application deadline: 20 October 2018

Artists’ Association MUU invites artists to participate in Performance Voyage 8, a collection of video performances, and to explore the passion of the LGBT+ community, existing regardless of historical times, geographical location, political system or tradition, universally longing for acceptance and acknowledgement.

The relentless battle for human rights has survived violence and persecution, and the impetuous passion has broken the silence, but is it enough?

PV8 open call mainly focuses on LGBT+ but invites all artists.

The open call for the Performance Voyage 8 selection is for recent video works, preferably 1–5 minutes in duration (max. 10 min.). Only submit edited footage – unedited raw footage will be rejected.

The videos will be showcased as a compilation on a worldwide tour in screening events. The compilation will be presented worldwide in 2019. Note: no videos will be installed or exhibited separately during the tour.

The jury will be announced later.

Rear more HERE

Online application form HERE

The maximum allowed duration of the videos is 10 minutes. Each submission must include the name of the artist, the title of the performance, the duration of the video and, where appropriate, also information about where, how and when the original performance took place.

Selected artists will be contacted by email late 2018. We will answer all the applicants.

Performance Voyage 8 theme by: Valentas Strolys (Pride House), Marianne Fincke ja Timo Soppela (MUU)

Inquiries: muugalleria(a)muu.fi
www.muu.fi

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CONCOURS INTERNATIONAL D’ARCHITECTURE
La Chartreuse de Neuville
(Hauts-de-France)
Date limite d’inscription : 2 octobre

La Chartreuse de Neuville, en partenariat avec la Fondation d’entreprise Wilmotte, lance un concours international d’architecture pour l’extension d’une partie de ses bâtiments. Successivement monastère, communauté d’artistes, refuge pour exilés de guerre, asile psychiatrique, la Chartreuse est depuis 2016 Centre culturel de rencontre, et nécessite donc des équipements complémentaires pour assurer sa mission d’innovation sociétale et artistique.

La limite de dépôt des fichiers est fixée au mardi 2 octobre à 18h (heure française).

https://www.lachartreusedeneuville.org/le-concours-d-architecture.html

 

 

 

 

4. résidences

RÉSIDENCES D’ARTISTES DU CANADA ET DE L’ÉTRANGER
L’Atelier Circulaire remet gracieusement des résidences d’un mois à des artistes professionnels de partout à travers le pays et le monde.  La sélection des lauréats est faite par un jury renouvelé annuellement et composé de 3 personnalités du milieu des arts visuels et 2 membres de l’Atelier Circulaire.

Lors de leur résidence, les artistes de passage dans notre centre de production sont invités à présenter leur travail aux membres et au public de l’atelier. Ces rencontres sont le lieu d’échanges riches entre les artistes et le public qui découvre chaque fois une pratique singulière.

Date limite de soumission: 31 octobre de chaque année
Période de résidence: Avril à mars de l’année suivante
(Ex: Soumission jusqu’en novembre 2018 pour résidence entre avril 2019 et mars 2020)

Consulter l’appel de dossier Résidence d’artiste. (pdf)

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CALL FOR PROPOSALS: 2019 Artist in Residence Program
Research and Production in Animation
Opening date: August 13, 2018
Deadline: October 5, 2018
Details: www.tais.ca/events/call-for-proposals-residency-program-2019

FOR DETAILS, CLICK HERE: http://tais.ca/events/call-for-proposals-
residency-program-2019/

This program supports research and production of new animated work
by artists through a combination of funding and in-kind resources.

TAIS is seeking ONE (1) Canadian artist and ONE (1) International
artist to each engage in self-directed work, towards the completion of a
new independent animated film or video. This residency comes with a
combination of monetary funding and in-kind use of studio space,
equipment and resources at TAIS Studios.

CALL FOR PROPOSALS: Studio Production Support Program
Opening date: September 14, 2018
Deadline October 15th, 2018
Details: www.tais.ca/studio-production-support

TAIS SPS program directly supports new animation production, offering
significantly reduced studio booking rates that come with all production
equipment included.

FOR DETAILS, CLICK HERE: www.tais.ca/studio-production-support
Deadlines for this program will occur quarterly (4-times a year).

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Vous êtes un artiste ou un professionnel étranger de la culture et séjournez à Paris dans le cadre de votre travail ? Vous pouvez déposer une demande de logement à la Cité internationale universitaire de Paris en ligne : http://workflow.ciup.fr/citeu/site/login.php

Certains logements sont spécifiquement adaptés à l’activité artistique : la Cité internationale dispose de deux ateliers-logements pour artistes plasticiens et six studios avec cabine insonorisée pour les musiciens. Les différentes maisons de la Cité internationale peuvent également accueillir des artistes et professionnels de la culture en fonction de la disponibilité de leurs logements (sans espace de travail). Le tarif des logements varient selon le type, le confort et la durée du séjour.

Si votre nationalité est représentée par une maison de la Cité internationale, renseignez-vous auprès d’elle pour connaître la démarche à suivre. Cf. http://www.ciup.fr “les maisons”.

Si cette maison représentant votre nationalité n’a pas de disponibilité, votre demande pourra être transmise aux autres maisons de la CIUP, sous réserve de la validation de la demande par la CIUP.

Les statuts de la cité prévoient en effet que pour y être admis, la venue de l’artiste doit s’inscrire dans le cadre d’un projet précis soutenu institutionnellement (venue sur invitation d’une structure culturelle française, ou sur envoi d’une structure culturelle du pays de résidence de l’artiste, pour une réalisation spécifique). Cette institution doit soutenir financièrement le projet, et donc le séjour de l’artiste à Paris.

D’autre part, la cité prévoit dans ses statuts que les artistes soient étrangers ou en mobilité internationale.

sans date limite

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Atelier Topaz – résidence 
Opasatika, Ontario, Canada

Le lieu
Situés au cœur de la forêt boréale, les Ateliers Topaz sont à la fois un lieu de retraite et un centre de création pour artistes, toutes disciplines confondues. L’endroit parfait pour la réflexion, l’évasion. Le groupement d’édifices fait 900 mètres carrés et repose sur 14 hectares face à la route Transcanadienne. Il donne sur un étang de deux hectares. Topaz c’est la « Route 66 » dans le nord de l’Ontario. L’endroit, modeste et nostalgique, rappelle aussi les grandes épopées de la colonisation francophone de l’Ontario. Ces studios de création ou cette résidence d’artistes, endroit idéal pour les arts visuels, sont situés au centre du Canada, à mi-chemin entre l’Atlantique et le Pacifique, là où les étoiles deviennent les topazes de la nuit.

Ce qu’on offre
D’abord l’espace et, l’espace de travail déterminés selon les besoins de l’artiste. Les espaces polyvalents permettent d’y faire de la peinture, de la sculpture, de l’installation, etc. L’atelier de menuiserie, le Bar à clou, est équipé des outils de base. Un magasin d’objets trouvés est disponible autant pour l’inspiration que pour l’utilisation dans une œuvre. Le peintre apporte ses pinceaux, le musicien son instrument et l’écrivain son ordi.

Les personnes qui séjournent aux Ateliers Topaz jouissent de l’accès à la cuisine et sont responsables de préparer leurs repas. Toutefois Laurent peut aussi leur cuisiner de petits plats typiquement canadiens-français aux besoins ou aux désirs. 

Topaz possède deux suites avec lit double et une chambre avec lit simple. Chacune possède sa salle de toilette avec douche. Ces installations évoquent admirablement le style des années 1960. 

Pour la baignade, le Lac des Cœurs se situe à deux kilomètres à l’est. Pour le canotage ou la pèche, la rivière Opasatika est deux kilomètres à l’ouest. Pour se déplacer, il y a de vieux vélos ou la marche. Pour un frais très raisonnable, votre hôte peut aussi vous conduire ou organiser un déplacement vers Kapuskasing à l’est ou vers Hearst à l’ouest. 

Les matériaux d’artistes ne sont pas disponibles dans la région. Il est donc important de faire vos achats avant votre séjour, à moins que vous travailliez avec des matériaux que l’on peut se procurer dans des magasins ordinaires ou même en nature.

Dossiers en tout temps
www.atelierstopaz.ca

 

 

5. art public

CALL FOR PROPOSALS:
TORONTO SCULPTURE GARDEN
115 King Street East, Toronto

Deadline for proposals: November 5, 2018
Installation Date: May – September, 2019

Since opening in 1981, The Toronto Sculpture Garden (TSG) commissioned temporary artworks by over 80 artists, in a small City of Toronto park opposite St. James Cathedral on King Street east. Until 2014, it was operated as a partnership between the City of Toronto and the Louis L. Odette family, whose non-profit L.L.O. Sculpture Garden Foundation funded and administered the exhibitions. Under the direction of Rina Greer, the TSG provided artists with the opportunity to work experimentally in public space, explore issues of scale and materials, and engage with the local community as well as visitors to the neighbourhood. For some, the expansion of their practice beyond the studio led to major public artworks elsewhere.

Now managed by the City of Toronto’s Arts & Culture Services (part of Economic Development & Culture), the TSG will host two projects per year. We are currently inviting proposals from artists for the Spring 2019 installation.

The successful proposal will be selected by the TSG Selection Panel, which will meet in November 2018. Preference will be given to new work that responds to the site; only in exceptional cases will existing work be considered.

Budget: $30,000.00 CAD (+HST), which includes all artists’ fees, materials, installation and removal, transportation, insurance, and permits.

General Proposal Requirements:

Drawing(s) showing dimensions and materials
Plan showing the location of the work on the site
Brief description of your project
Budget outline showing critical costs
Annotated images of the proposal and any relevant previous work
CV / Biography
For detailed information about proposal and submission requirements, please visit www.toronto.ca/publicartcompetitions

Contact:
publicartcompetitions [arobas] toronto [point] ca

Catherine Dean
Public Art Officer
416.395.0249

Economic Development & Culture | City of Toronto
City Hall, 9th Floor, East Tower
100 Queen Street West
Toronto, ON, M5H 2N2

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EOI: Kelowna Community Health & Services Centre

City of Kelowna Public Art Program
Deadline: September 28

Professional artists and artist-led teams are invited to submit expressions of interest and qualifications for a site-specific artwork to be located at the Kelowna Community Health & Services Centre (KCHSC) within Kelowna’s downtown.

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6. pour commissaires

Executive Director

Art Gallery of Southwestern Manitoba, Brandon
Deadline: September 24

Reporting to the Board of Directors, the successful candidate will oversee the vision, direction, and development of exhibitions, education, and community programming, prepare and report on the annual budget, and provide energetic leadership for the gallery.

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Editorial Residencies

Canadian Art is committed to mentoring the next generation of art writers in Canada. We are pleased to announce the creation of a new mentorship program, which takes the place of our existing summer residency and editorial internship.

The Canadian Art Editorial Mentorship is a national quarterly program for a current or recent undergraduate, graduate or other post-secondary student, or equivalent experience,* with an interest in developing expertise in the realm of professional art-magazine publishing. Experience will be gained in writing, editing, proofreading, layout, image research and digital initiatives.

The Canadian Art Editorial Mentorship is an 11-week, full-time residency in Canadian Art’s office located in downtown Toronto. Applications are now open for the fall session, commencing in September, and the winter session, commencing in November 2018. Residents will be paid a $10,000 honorarium, and are responsible for arranging their own travel and accommodations.

Dates

Winter: December 3 to March 1

Application deadline: Monday, October 8, 9:00 a.m. EST

To apply, submit a writing sample on an art-related topic (maximum 1000 words), a cover letter and a one-page CV (PDFs only) to mentorship [arobas] canadianart [point] ca with the subject line “Editorial Mentorship, Fall” or “Editorial Mentorship, Winter,” depending on the session to which you are applying. Your writing sample should take the form of a review, profile or short essay (no Q&A-style interviews). Successful writing samples will be opinionated, provocative and original, and will reflect Canadian Art’s commitment to intelligent, accessible prose that connects contemporary art to wider ideas, culture and politics. Before submitting, we encourage you to become familiar with our editorial vision and contributor guidelines.

* As defined by graduation within two years of the Editorial Mentorship period. For questions about equivalent experience, please contact us at mentorship [arobas] canadianart [point] ca

https://canadianart.ca/editorial-residency/

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The Aboriginal Curatorial Collective / Collectif des commissaires autochtones (ACC-CCA) est fier d’annoncer le 8ième Symposium National des Artistes et Commissaires Autochtones qui aura lieu à Halifax, NS, sur le territoire Mi’kmaq, du 10 au 13 octobre 2018. Ces 4 jours de conférences d’artistes, discussions, présentations et célébrations artistiques rassemblera des représentant.es de partout au Canada et à travers le monde dans une région locale afin d’explorer, de créer et de discuter de tout ce qui touche aux arts autochtones.

ACC/CCA | Toronto Office, 414-401 Richmond St W., www.acc-cca.com,
Toronto, M5V 3A8 Canada (416)559-2178